Skip to main content
Eko Jedro Krk, Barcolana, Trieste

Eko jedro Krk

Eko jedro Krk dvogodišnji je projekt čija je svrha predstaviti dosadašnja postignuća u ekologiji na otoku Krku te na planu krčke težnje ka energetskoj neovisnosti.

Wed, 10/28/2015 - 11:16

Za ciljani sektor projekta odabran je promet jer su upravo na tom području ekološko-energetska postignuća najmanje primijenjena. Razmatrali smo koje bi prijevozno sredstvo najviše odgovaralo našim energetsko – ekološkim zahtjevima, odnosno tražili  smo prijevozno sredstvo kojim ćemo sa što manje potrošenoga goriva prijeći što veću udaljenost. Naravno, morali smo ostati u okvirima naših mogućnosti. Uzevši u obzir da živimo na otoku, da smo okruženi morem i da su naši preci nekada jedino tako putovali na veće udaljenosti, odlučili smo se za morsko prijevozno sredstvo – jedrilicu.

           Ubrzo se projekt počeo sve više širiti i razvijale su se nove ideje o načinima promidžbe ekologije na otoku Krku. Jedna od tih ideja bila je i sudjelovanje na regatama na kojima je, uz prateće aktivnosti, moguće ostvariti kvalitetno predstavljanje Krka. Analizom regatnih događaja u bližem okruženju, prepoznali smo nekoliko regata na kojima možemo pratećim aktivnostima, a i samim sudjelovanjem, ispunjavati ciljeve projekta. To su sljedeće regate: Krčka regata i Krčka jedra, Barcolana (Trst), Fiumanka (Rijeka), Trka oko Krka, Croatia Cup (Punat), Cres sailing week, Primorska regata... Naravno, posjećenost regata i regatnih događaja ovisit će o financijskim i vremenskim mogućnostima.

            S obzirom na vrijeme kada je projekt započeo (nakon turističke sezone 2015. godine), prva nas je zahvatila Barcolana 2015. godine, ujedno i jedna od najvećih europskih regata.

            Glavna „zvijezda“ našeg puta na Barcolanu je jedrilica Comet 36, naziva Blue Star, proizvedena 2003. godine, dužine 10,90 metara, s jarbolom visokim 13,42 m, površinom glavnoga jedra od 31m2, a genoe 39m2.

            Posadu su činilli: Vlatko Ignatoski (skiper), Alen Gržetić, Vitomir Kekelj, Mateo Kirinčić, Zdenko Kirinčić, Dejan Kosić i Daniel Strčić. Posada se prvi put upoznala s brodom vikend prije polaska na Barcolanu (2.-4. listopada),  kada smo održali trening u kvarnerskom akvatoriju (Črišnjevo – Goli otok – Rab – Grgur – Krk). Na treningu su nas pratili nepovoljni uvjeti - od jake bure u Velebitskom kanalu do tramutanske nevere na putu između Golog otoka i Raba.

„Go to Barcolana“ – rally (8.-10. listopada 2015.) 

Posada Eko Jedro Krk

„Go to Barcolana“ je rally utrka kojom se htjelo privući što veći broj jedriličara na glavni događaj – Barcolanu. Utrka je zamišljena tako da se na unaprijed određenim lokacijama prijavi pozicija s koje se počinje utrka zbog mogućnosti računanja prijeđene udaljenosti u određenom vremenu. Postoji i mogućnost paljenja motora, ali to donosi kaznene bodove i slabiji rezultat.

            Posada Eko jedra Krk počela je rally utrku iz grada Krka u četvrtak, 8. listopada, u 10:30 sati. Pred nama je bio put od 135 nautičkih milja. Cilj nam je bio, uz što manje noćne navigacije, stići u Trst u subotu, 10. listopada, u popodnevnim satima kako bismo te subotnje večeri, a riječ je o najposjećenijem dijelu dana na Barcolani, pripremili brod i rekvizite te predstavili otok Krk.

            Prvi dan jedrili smo između Cresa i Krka do Riječkoga zaljeva, obišli Cres te nastavili duž Istre do mjesta Pomer, nedaleko od Medulina. U Pomeru se nalazi jedna od ACI-jevih marina koje su sudjelovale u popularizaciji Barcolane tako što su sudionicima „Go to Barcolana“ rallya omogućile besplatne vezove. U Pomer smo stigli u 18:30 sati. Put dužine 45 nautičkih milja prešli smo za osam sati, a cijelim putem motor smo koristili samo 90 minuta i to pred Riječkim zaljevom i prilikom pristajanja u ACI marinu.

            Drugi dan nastavili smo iz Pomera prema našem sljedećem odredištu – Umagu. Krenuli smo već u 8:00 sati. Putem smo sat vremena stali u Fažani kako bismo nabavili potrepštine. Jedrili smo uz istarsku obalu ostavljajući za sobom divna mjesta i gradove: Pulu, Fažanu, Nacionalni park Brijuni, Rovinj, rezervat Limski kanal, Vrsar, Poreč, Novigrad. U Umag smo stigli oko 20:00 sati. Put od 55 nautičkih milja prejedrili smo za 11 sati (sat vremena smo stajali u Fažani). Motor smo upalili otprilike sat i pol prije Umaga jer je oslabio vjetar, a žurili smo se u umašku ACI marinu radi sređivanja papirologije za noćenje.

            Subotu ujutro, već u 7:30 sati stajali smo u redu za rješavanje papirologije za prelazak granice. Nažalost, ta aktivnost nam se odužila gotovo do 10:00 sati, što nam nije išlo u prilog, s obzirom na jaku buru koja je bila najavljena za rano poslijepodne. Jači, ali ugodan vjetar pratio nas je sve do 12:00 sati, kada smo se nalazili na rtu Piran (polovica puta toga dana), nakon čega je vjetar jačao do 35 čvorova (na udare i više). Kraćenjem jedara nastavili smo put. Vjetar je sve više jačao te smo u potpunosti spustili glavno jedro i jedrili na malo, otvoreno prednje jedro (gennovu). Vjetar je postajao sve jači (otkinuo nam je i mjerač vjetra), a primijetili smo i oštećenje na prednjem jedru, prouzročeno jakim vjetrom. Stoga smo, u trenucima kada smo prolazili pored luke Kopar i bili samo 3,5 nautičkih milja udaljeni od cilja, u potpunosti zatvorili jedra i upalili motor. Uz velike napore, oko 16.00 sati pristali smo u Trstu. Nažalost, zbog jake bure bili su zatvoreni svi štandovi i prekinute sve promidžbene aktivnosti. Bura je tijekom noći puhala i do 80 čvorova i postojala je mogućnost odgode Barcolane, što nas je jako pogodilo, s obzirom na sve što smo prošli kako bismo bili na tom događaju.

            Impresivna je činjenica da nam je za put od 135 nautičkih milja (pravocrtno), iako je realno prijeđeni put bio mnogo veći zbog putanje prilagođene vjetru, trebao 21 sat jedrenja te da smo samo tri i pol sata koristili pogon na motor.

Barcolana 2015. godine (11. listopada)

Eko Jedro Krk, Barcolana, Trieste

Noć uoči Barcolane bila je iznimno nemirna, puhao je jak vjetar, more je bilo uzburkano pa smo na našoj nemirnoj jedrilici uspjeli odspavati samo dva sata, neki od nas i manje. Probudili smo se u ranu zoru, u bonaci. Bura je pala, a start regate odgođen je za 12:30 sati kako bi na Barcolanu stigli brodovi koji se dan ranije nisu uspjeli probiti do Trsta. Od 6:00 sati radili smo na brodu: skinuli smo oštećeno prednje jedro i zamijenili ga novim (koje nam je dostavljeno iz Rijeke), provjerili smo i  pripremili jedrilicu za regatu i okitili je reklamnim materijalima...

            U 11:30 sati odvezali smo se i krenuli u pohod na regatno polje. Start regate bio je u 12:30 sati, a mi smo kroz cilj prošli nešto prije 16:30 sati. Udaljenost od 17,5 nautičkih milja prešli smo za nešto manje od četiri sata, što nam je omogućilo plasman na 43. mjesto u našoj kategoriji, odnosno ukupno 496. mjesto od 1.681 jedrilice, koliko ih se natjecalo na Barcolani. Budući da nam je to bila prva zajednička regata te s obzirom na sve događaje koji su joj prethodili, veoma smo zadovoljni postignutim uspjehom.

            Pozivamo Vas da se uključite u daljnje aktivnosti povezane s promidžbom ekologije na otoku Krku te najavljujemo naše sudjelovanje i na Barcolani sljedeće godine, kada će Jedriličarski klub „Plav“ iz Krka, inače prvi jedriličarski klub u Hrvatskoj, obilježiti 140. obljetnicu postojanja. Taj ćemo vrijedan jubilej popratiti posebnim događanjima, o čemu ćemo vas izvijestiti početkom sljedeće godine.

            Naše daljnje aktivnosti možete pratiti putem medija i na Facebook stranici: Eko jedro Krk. Zahvaljujemo se svim sponzorima i klubovima koji su poduprli projekt: Tehnix d.o.o., G.P.P. Mikić d.o.o., CNM&CO d.o.o., Crno zlato d.o.o., Trgovina Krk d.d., Trgovine Kvarner Punat d.o.o., Bolfan Vinski Vrh d.o.o., Krauthaker d.o.o.,  Jedriličarski klub „Plav“ i Yacht klub „Punat“.

                                                                                                                        Eko jedro Krk